Handelsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb foretaget på www.katrinetuborgh.dk
Administration af køb og salg på www.katrinetuborgh.dk foretages af:
Forlaget tuborgh&tuborgh -katrine tuborgh.dk
Uggeløse Bygade 89
3540 Lynge
CVR-nr. 32905277
Tlf. 20969965
Email: Kat@katrinetuborgh.dk
E-mails der modtages inden kl. 16 besvares så vidt muligt samme dag. Alternativt besvares de den følgende hverdag.
Bestilling og betaling
Alle priser i webshoppen er angivet i danske kroner og er inklusive moms.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Eventuelle ekstra omkostninger til fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale. Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Til betaling", hvor du indtaster kontaktinformationer samt vælger betalingsform og leveringsform. Når du vælger leveringsform, kan du straks se, hvad din pris for fragt er. Du kan ændre indholdet i indkøbskurven helt frem til, at du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Afslutningsvis trykkes på "Til betaling" og QUICKPAY betalingsvindue kommer frem.
Forudbestilling
På webshoppen kan du også finde forudbestillingsvarer. Disse varer er markeret med et forudbestillingslabel. Forudbestillingsvarerne bestilles, som beskrevet ovenfor. Du skal dog være opmærksom på, at en ordre på en forudbestillingsvare først behandles på varens udgivelsesdato. Du kan altid tjekke udgivelsesdatoen på en specifik vare, ved at klikke på varen og finde udgivelsesdatoen.
Betaling
Betaling hos www.katrinetuborgh.dk sker via en sikker server hos NETS. Oplysningerne som indtastes, bliver krypteret, og det betyder, at du og Nets er de eneste der kan læse kortoplysningerne. På www.katrinetuborgh.dk kan der betales med dankort, VISA, Mastercard.
Når du handler på hos www.katrinetuborgh.dk bliver beløbet først trukket, når ordren er færdigbehandlet og varen er afsendt eller klar til afhentning. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der pålægges som udgangspunkt ikke betalingsgebyr ved betaling med danske private kort. Dog kommer der et mindre gebyr på, ved betaling med betalingskort udstedt udenfor EU, eller udstedt som firmakort. Du får oplyst størrelsen af gebyrer, inden du gennemfører din ordre. Vi anvender følgende gebyrsatser:
Gebyr på betalingskort udstedt udenfor EU/EOS 3% af betalingsbeløbet
Gebyr på firmakort udstedt i DK 1,5% af betalingsbeløbet
Gebyr på firmakort udstedt i EU/EOS 2% af betalingsbeløbet
Gebyr på firmakort udstedt udenfor EU/EOS 3% af betalingsbeløbet
Modtagelse af bestilling, ordrebekræftelse og salgsfaktura
Når du har bestilt din vare sender vi en ordrebekræftelse til den e-mail, som du har angivet. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når vi har færdigbehandlet din bestilling og du via e-mail modtager en salgsfaktura fra os. Ved modtagelse af salgsfaktura vil du også modtage yderligere information om levering/afhentning.
Levering og afhentning
Vi levere normalt i løbet af 1-3 hverdage i Danmark. Enkelte varer har længere leveringstid, hvilket fremgår af varen. Dette kan skyldes, at varen ikke er på lager eller at varen er en forudbestillingsvare, og dermed først leveres efter udgivelsesdatoen.
Levering med GLS:
Omdeling til pakkeshop 49 kr.Afhentning i en af vores fysiske butikker (Gratis).
Ved levering med GLS vil du først modtage en e-mail med salgsfaktura og dernæst en seperat e-mail med track & trace-nummer, når vi har færdigbehandlet din ordre, og din pakke er gjort klar til afsendelse.
Hvis du ønsker levering udenfor Danmark, beder vi dig kontakte webshoppen så vi kan regne fragt, moms og eventuelle betalingsomkostninger ud.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varen er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering og evt. track and trace nummer.
14 dages fortrydelsesret
Når du handler på nettet, har du også den lovpligtige 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du skal sende en email, hvor du tydeligt gør opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.
Tilbageleveringen skal foretages hurtigst muligt og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Varen skal returneres, på købers regning. Når vi modtager varen, tjekker vi at varen fortsat er salgbar. Herefter overfører vi det beløb, du har indbetalt til os til samme betalingskort, som du brugte i forbindelse med købet.
Varen kan ikke returneres pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, hvis du fortryder købet.
Bemærk
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet, fordi:
Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på
Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
Reklamation
Alle varer er omfattet af købelovens regler om 2 års reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af almindelig slitage eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og indenfor 2 måneder efter, at fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail eller på telefon. Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
Ved berettiget reklamation refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Ved reklamation bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering og evt. track and trace nummer. Bemærk også. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Er emballagen eller varen synligt skadet, når du har modtaget varen fra GLS, bedes du nægte modtagelse af pakken og kontakte os så hurtigt som muligt. Vi sender dig en ny pakke og reklamerer hos GLS.
Forbehold
Vi tager forbehold for prisfejl, tastefejl, udsolgte varer og force majeure, herunder leveringssvigt fra vores leverandører.
Lovvalg og værneting
Køb af varer i netshoppen er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.